نکات کاربردی در هنگام خرید یک سیستم اعلام سرقت (دزدگیر اماکن)

نکات کاربردی در هنگام خرید یک سیستم اعلام سرقت (دزدگیر اماکن)

یکی از راه‌کارهای مناسب جهت افزایش امنیت ساختمان، نصب و راه‌اندازی یک سیستم اعلام سرقت مناسب می‌باشد. زیرا طبق تحقیقات انجام شده، نشان داده شده است که حدود 83% از سارقان قبل از اقدام به سرقت، وجود یا عدم وجود سیستم اعلام سرقت در مکان مد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت نیافتن سیستم حفاظتی اقدام به سرقت می‌نمایند علاوه‌براین نیمی از سارقان نیز اذعان داشته‌اند که در صورت شنیدن صدای آژیر از اقدام به سرقت صرف نظر می‌کنند. بر اساس همین آمار، نصب یک سیستم اعلام سرقت گزینه بسیار حائز اهمیتی جهت ایجاد امنیت ساختمان می‌باشد. با اینحال با وجود تنوع بسیاری که در بازار برای تجهیزات وجود دارد و همچنین وجود کالای نامرغوب و بدون کیفیت، قبل از خریداری یک سیستم اعلام سرقت پیشنهاد می‌شود موارد زیراز طرف کارفرما در نظر گرفته شود و سپس اقدام به خریداری نماید.

  1. بهتر است از ابتدای ساخت‌و‌ساز، باید از یک متخصص در این زمینه کمک گرفته شود تا با صرف کمترین هزینه بهترین گزینه را ارائه دهد. با این اقدام، از اجرای این سیستم به صورت روکار خودداری می‌شود. در صورتی‌که ساختمان بهره‌برداری شده است و در این مرحله کارفرما برای نصب سیستم اعلام سرقت مراجعه نموده است؛ باید نوع بستر برای تجهیزات (سیم‌کشی و یا وایرلس) مشخص شود. با اینحال توصیه همیشگی استفاده از بستر سیمی است چرا که این بسترها قابلیت اطمینان بالاتری دارند و نیاز به تعویض باطری ندارند و مشکلات مربوط را ندارند. با اینحال اگر نیاز به بستر وایرلس می‌باشد باید از مدل‌های با کیفیت موجود در بازار که دارای حداقل خطا هستند؛ استفاده شود. در صورت استفاده از بستر سیمی هم باید یا به صورت روکار عملیات سیم‌کشی و نصب انجام شود و یا در صورت تأیید کارفرما با تخریب مکان‌های مدنظر اجرا انجام شود.
  2. اگر ساختمان در حال بهره‌برداری است، کارفرما باید ساختمان خود را از لحاظ امنیتی ارزیابی نماید. به عبارت دیگر باید اطمینان از کارکرد صحیح قفل و کلیدها، درب و پنجره‌ها، وجود حصاراطراف حیاط و محوطه‌های باز و مواردی از این دست را به دقت مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن‌ها با تجهیزات و مدل‌های با قابلیت اطمینان و امنیت بالا نماید.
  3. نوع اموالی که قرار است، سیستم اعلام سرقت از آن محافظت نماید؛ مشخص شود. به عنوان مثال سیستم اعلام سرقت برای خزانه بانک، طلافروشی‌ها بسیار متفاوت‌تر و گران‌تر از سیستم‌های مورد استفاده برای اماکن معمولی‌تر می‌باشد.
  4. مکان‌هایی که نیاز به حفاظت دارند، به طور کامل توسط کافرما مشخص شوند. علاوه‌براین مشخص شود در چه مرحله‌ای نفوذ باید تشخیص داده شود (باز شدن درب یا پنجره و یا نفوذ در محیط).
  5. افراد و سطح دسترسی به آن‌ها برای میزان نفوذ به هر قسمت از مکان مشخص شود.
  6. وجود حیوانات خانگی در محل مدنظر مشخص شود چراکه در صورت داشتن آن‌ها باید از سنسورهای متفاوتی نسبت به نوع معمول استفاده شود.
  7. اگر نیاز به ارتقا و گسترش سیستم در آینده وجود داشته باشد، باید در همان ابتدای امر این مسئله با ذکر مشخصات کامل نیازمندی‌ها اعلام شود تا برای سیستم پیش بینی‌های مطلوبی انجام شود.
  8. در صورت وقوع سرقت، نحوه اطلاع‌رسانی (تنها آژیر، پیام و تلفن، هر دو با هم) و تعداد افرادی که باید به آن‌ها اطلاع داده شود؛ مشخص شود.
  9. نیاز به نرم افزا و یا اپلیکیشن‌های کنترل سیستم از راه دور بررسی شود.
  10. پس از مشخص شدن نیاز توسط کارفرما، می‌بایستی از یک متخصص برای بازدید از مکان مورد نظر خود کمک بگیرید تا بهینه‌ترین و بهترین نوع سیستم را به شما پیشنهاد دهد. مجموعه نورآفرینان با بهره‌گیری از افراد متخصص و بررسی دقیق نیاز شما می‌تواند بهینه‌ترین سیستم حفاظتی و امنیتی را به شما پیشنهاد دهد. جهت درخواست بازدید از پروژه خود فرم درخواست پروژه را به طور کامل پر نموده و منتظر تماس تیم پشتیبانی در اسرع وقت باشید.

مقالات مرتبط

پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.